duminică, 23 martie 2008

„Civilizatia“ in Ardeal

CIPRIAN NEDELCU

Sambata dupa-amiaza (in jurul orei 14.00) am urcat intr-un tramvai, pentru a merge in centrul Iasului. Nu mica mi-a fost surpriza cand, in mijlocul de transport in comun, am observat 20-25 de tineri care cantau (era mult prea devreme pentru ca suporterii ieseni sa mearga catre stadion!), scandau si sareau, de se zguduia tramvaiul.
Initial am crezut ca sunt suporterii Politehnicii, pentru ca intonau „hit-ul“: „Apa nu-i, / Curent nu-i, / … Vaslui!“ Insa, dupa 2-3 melodii in care era sustinuta Poli Iasi (probabil ca se temeau sa nu ia bataie de la pensionarii din tramvai si, ca sa-i imbuneze, le cantau de dulce!), fanii respectivi au inceput sa injure „U“ Cluj, Steaua, dar si pe „oier“. Apoi au inceput sa scandeze pentru Caile Feroviare Romane, de unde am tras concluzia ca erau suporteri ai lui Andone&Co.
Toate bune si frumoase pana aici, cu o singura observatie: fanii respectivi aveau 15-17 anisori, jumatate dintre ei erau fete, intr-un tramvai in care erau 2 copilasi si vreo 7-8 pensionari; iar suporterii care scandau in tramvai, in plin centrul orasului, nu foloseau decat cele mai… „dulci“ cuvintele, plecand de la… multe urari europene si ajungand pana la „obiectul muncii“.
E bizar si urat sa vezi adolescente care stau de la un rond la altul numai cu… scandarea in gura, dar probabil ca civilizatia ardelenilor e una mai… speciala, numai de ei inteleasa.
„Romania are doar o Stea, / Numai ca Iasul s-a p…t pe ea!!!“, continuau scandarile obscene, in timp ce lumea din statie se uita uimita la tramvaiul care se clatina cand in stanga, cand in dreapta.
In fine, la un moment dat, eu am ajuns la destinatie si i-am lasat in plata Domnului pe copiii inocenti si „civilizati“ din Ardeal – de fapt asa cum numai in Ardeal pot fi! – si mi-am continuat drumul obisnuit… Atunci am stiut ca liderul Ligii I nu va pleca din Copou cu puncte!
Sambata seara, dupa incheierea partidei cu CFR Cluj, capitanul iesenilor, Bogdan Onut, a avut „placuta“ surpriza de a-si gasi masina „revopsita“ de aceeasi fani clujeni. Pe capota autoturismului de culoare inchisa a lui Onut scria cu vopsea alba: „M..e…!“
Halal civilizatie! In „inima Ardealului“, la Cluj, probabil ca „civilizatie“ inseamna cu totul altceva! Oricum, cine mai are tupeul sa vina in Moldova si sa mai faca afirmatii de genul: „Dom’le, eu sunt ardelean! N-ati vazut oameni gospodari si de bun simt ca in Ardeal!“ ar trebui sa se gandeasca de doua ori inainte!

P.S.: Timisoara e, oare, in Ardeal?!?!!! Ca e destul de aproape de Arad! Oricum, stiu ca Timisoara a venit undeva mai jos de Iasi, la Vaslui, si a „furat-o Original Panasonic“, cum ar spune „baietii de cartier“, cu scor de neprezentare! Si sa nu uitam: Timisoara lui „Jabba da Hut“ e pe loc fruntas in „Liga lui Mitica“! Insa cei de la CFR sunt sigur din Ardeal si… la ce i-a ajutat?! Probabil ca ei vor ramane cu „civilizatia“ lor, pana vor da de Anorthosis Famagusta… Problema e ca Anorthosis nu cred ca va ajunge direct in Champions League, altfel era jale pentru „romanii“ de la CFR!!!

Niciun comentariu:

ClickLink.ro

Despre mine

Iasi, Iasi, Romania
Parior constant, peste 12 ani de experienta in acest "domeniu". Am o medie de reusita la pronosticuri de aproximativ 75%.
ClickLink.ro